ACICOM recomana l’obra “Última edición”, un thriller sobre el periodisme i la corrupció, al Teatre Talia

Obra de teatro: Última edición - TELVADel 9 al 26 de gener al Teatre Talia

Des d’ACICOM impulsem el teatre com una de les formes més antigues, i també actual, de comunicar.

En aquesta ocasió el teatre també aborda en certa manera, la metacomunicació, tractant temes relacionats amb els mitjans de comunicació i la política que ens envolta.

El Teatre Talia de València comença l’any nou amb “Última edición”, un thriller de tints cinematogràfics sobre el món del periodisme i la corrupció política.

Amb molts tocs d’humor i en to de comèdia, suposa un homenatge a pel·lícules de la categoria de “Eva al nu”, “Armes de dona” o “Tots els homes del president” i, per descomptat, a sèries d’investigació com la recent “Homeland”.

Text: Eduardo Galán i Gabriel Olivares

Direcció: Gabriel Olivares

Intèrprets: Natalia Dicenta, Patxi Freytez, Ana Ruiz i Javier Martín

Producció: Txalo Produccions, Olympia Metropolitana, Secuencia 3 Arts i Comunicació
“Tot gira al voltant de la projectada megaconstrucción d’un Oceanogràfic a Àvila.

Què pinta un oceanogràfic en la serra de Gredos? Doncs el mateix que un aeroport sense avions o construccions a les quals els cau el sostre”, ha ironitzat Patxi Freytez, en al·lusió a l’aeròdrom de Castelló i al Palau dels Arts de València.

Natalia Dicenta ha apuntat que es tracta d’una obra de “rabiosa actualitat” que reflecteix “la vida mateixa” i “sense pèls en la llengua”; però això sí, amb molts tocs d’humor. “Si no tinguéssim sentit de l’humor amb tot el que està passant ens pegaríem un tir”, ha postil·lat. Al seu torn, des del “amor al periodisme” 

Davant la crisi de lectors i l’enorme descens de la venda de periòdics, s’acaba de practicar un ERO a la redacció de “ELUniversal”.  No obstant això, és contractada Minerva, una jove i brillant redactora, per la qual aposta el consell d’administració del periòdic perquè col·labore a modernitzar l’edició digital i a contribuir amb la seua formació al rellançament del periòdic.

Última edició mostra el contrast que s’està vivint en els mitjans de comunicació entre el periodisme de tota la vida, d’investigació, de llapis i llibreta, de deixar-se les pestanyes buscant, documentant-te, en recerca de la veritat d’una manera seriosa i reflexiva enfront del periodisme que ha arribat amb les noves tecnologies, amb internet, més immediat, de titulars curts i impactants, de vídeos, fotografies, i blogs.

Minerva és rebuda amb recel per part de Tatiana Paluzzo, la directora del periòdic des de fa 25 anys, i per Fuentes, vell amic de Tatiana i redactor cap del diari.

En aquestes circumstàncies sorgeix una notícia que pot donar lloc a una investigació periodística que posaria al diari en el focus de la notícia.  El final, un joc entre pillastres, acaba sorprenent a tots. Per Ana Ruiz, l’actriu que fa de Minerva, el teatre ha d’entretindre però també exercir una labor de conscienciació i Última edició “té molt que reivindicar”. Així, exposa la “fina línia” que existeix entre el poder polític i el poder de la premsa, aquest últim, “moltes vegades lligat ” per les pressions que rep i les “amenaces” de retirar la publicitat institucional, per exemple, si no s’informa com els polítics volen, ha apuntat Javier Martín.

I com en la vida real, en la redacció de l’Universal, cinc taules buides “que Déu sap si es tornaran a ocupar de nou”, en les quals abans de l’ERO s’asseien els redactors de Cultura. “El primer que cau sempre és la cultura”, ha lamentat.

Durant les tres setmanes que Última edició estarà en el Talia, el teatre tindrà també a la disposició del públic Colours, l’ultimo disc de Natalia Dicenta, que compagina la seva carrera com a actriu amb la seva faceta de cantant. La intèrpret, que ha avançat que estarà en el festival de jazz de Getxo, ha destacat que directors de teatre com Gabriel Olivares, suposen una “injecció” que refresca el seu amor per la professió, després d’haver-se creuat amb alguns “indesitjables” com el productor Jorge de Juan, ha apuntat, qui encara li deu 26.000 euros, pel seu paper com Judy Garland en Al final de l’arcoiris, ha criticat.

El Talia abre el año con Última edición, un thriller sobre el periodismo y la corrupción con Natalia Dicenta.

Teatre Talia

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


*