Industria audiovisual: retos para un futuro global y digital tras la pandemia. Participas en el Creabinar?

X. Ferrer: "El sector de la economía creativa es el que más peso ...Xavier Ferrer i Serra, soci d’ACICOM, és gestor cultural / comisario/ cultural manager/ curator, ens ofereix una magnífica oportunitat per repensar la indústria audiovisual en un món tant canviant per la pandèmia.

La indústria audiovisual és una de les mes dinàmiques i innovadores, tant és així que es converteix en patró d’altres sectors econòmics, de la seua evolució dependran molts llocs de treball en el futur, i molts models nous de negoci.

ACICOM inicia un nou camí de suport a les innovadores iniciatives d’aquest soci, gran professional de l’economia creativa. Davant de l’amenaça que suposa per a lla cultura la situació d ela pandèmia, volem explorar les noves oportunitats.

Des de fa temps hem fomentat les trobades i reflexions sobre la cultura i les seues manifestacions. La presentació anual en la Comunitat Valenciana del Informe sobre el Estado de la Cultura en España que realitza la Fundación Alternativas,  El Festival Cinema Ciutadà Compromés i les activitats complementàries, els debats i trobades per analitzar temes com la llibertat d’informació, els camins de la ficció, el micromecenatge en l’audiovisual, els vídeojocs, etc. avalen la nostra trajectòria, que ara obrim a noves possibilitats gràcies a les eines tecnològiques com les vídeoconferències, que ens permeten trobar-nos amb persones que geogràficament es troben molt lluny però amb possibilitats culturals i industrials comunes.

http://www.vivercreatiu.com/   Asociación para el fomento de la economía creativa.
Miembro de la UNCTAD Creative Economy Network
Association for the promotion of the creative economy

i

 

 

Us oferim una trobada, Creabinar, per parlar de plataformes, I+D+I , Propietat  Intel·lectual, internacionalització de productes i l’espai iberoamericà com un mercat potencial de 600 milions de consumidors en espanyol.

Dissabte, dia 9 de maig

a les 18h. en Espanya; 11 h. en Mèxic

El Creabinar abordarà l’audiovisual amb la participació  de dos grans professionals de la indústria audiovisual:

     

 

María Fernanda Bateman es Directora ejecutiva de producción SONY pictures entertaintment México. Su carrera profesional se centró en sus inicios en la produción de telenovelas para Telemundo y Univisión en los Estados Unidos.

Posteriormente en Canadá se incorpora a W studios, como vicepresidenta de producción, productora binacional para la que realiza varios proyectos que en la actualidad se distribuyen a través de Netflix, como “El Ultimo Dragón”, “La Bella y las Bestias”, o “La Piloto” que ocupan el nº1 del Ranking en muchos países.

Recientemente se incorporó a SONY pictures para dirigir la producción de los proyectos de la compañía

 

 

 

Antonio Albert, inició su trayectoria hace treinta años como crítico de cine de EL País, y posteriormente colaboró en la Cadena SER simultaneándolo con la Dirección de programas juveniles en CANAL+. Posteriormente, su vocación le llevó a decantarse por el proceso creativo, realizando formatos televisivos ,guiones y obras teatrales, entre las que destacan algunos premiados como ” Las Cerezas del Cementerio”. Ha dirigido en diferentes países programas como ” Sorpresa, Sorpresa” en Rumanía, “Buenos días, Buenas tardes” para TVE, “Supervivientes, el Debate” para Telecinco “Channel 4” para CUATRO o “El debate de Gran Hermano” para Telecinco y ha realizado varios guiones para los premios GOYA.

 

 

 

 

 

Ens connectarem mitjançant ZOOM amb tota la comunitat iberoamericana que ho desitge, amb la possibilitat de participar també, gràcies al xat i la interacció amb les persones expertes invitades, 

Les places són limitades / La inscripció gratuïta

Reserva ja la teua plaça punxant en: 

https://bit.ly/2W62iC9

 

Xavier Ferrer i Serra/ consultor y gestor de economía creativaQuí és Xavier Ferrer:

Ha gestionat projectes culturals de diferent índole i naturalesa per a institucions
públiques, fundacions culturals, museus, associacions, col·leccions particulars, mitjans de comunicació i empreses privades a Espanya i a Mèxic.
Està especialitzat en gestió i disseny d’infraestructures culturals, emprenedoria cultural i creativa i “creative Hubs”.
Com a curador ha realitzat projectes transdisciplinars d’art contemporani.
Ha dirigit l’EMAT (Espai Metropolità d’Art de Torrent – València) del 2005 al 2011, on va desenvolupar projectes amb institucions de primer nivell internacional com La Fundació ICO, El CCCB, l’Agència Magnum, El Museu del Vestit, Chillidava Leku, l’IVAM, o la Fundació Bancaixa.
Ha treballat a Mèxic com a gestor cultural i curador associat de la  UNAM, on es va encarregar del diàleg amb les col·leccions nacionals, i a l’Escola Nacional d’Escultura, Pintura i Gravat, la Secretaria de Relacions Exteriors, El Museu d’Art Modern de Mèxic, El Museu de la Cancelleria Mexicana, La Mèxic Design Week, i La Candidatura de San Miguel d’Allèn com a capital Americana de la Cultura 2019.
Organitzà “Fifties art gallery”, una plataforma per a la formació, la gestió de projectes culturals i l’assessorament de col·leccions, des de la qual va assessorar entre altres, la col·lecció Pinte Mazal, La Col·lecció Suarez i la col·lecció FORBES.

 

El fort arrelament creatiu i l’empremta tecnològica són trets que defineixen a la indústria audiovisual i la converteixen en patró per a la resta de sectors econòmics.
La Indústria audiovisual és un nínxol d’innovació constant, l’evolució els seus processos de creació, producció, distribució, i el canvi incessant de pautes i gustos dels consumidors del producte audiovisual són una de les seues
característiques més essencials. Aquesta situació l’obliga a un ritme d’I+D+I no equiparable a quasi cap altre dels sectors de producció. En aquest Creabinar, analitzarem, després de l’impacte de la pandèmia, el context actual de la indústria vist des de diverses perspectives: el seu pes econòmic i sociocultural, l’evolució dels seus formats, la problemàtica relacionada amb els drets d’autor, el canvi de model de negoci a través de les plataformes com a grans
distribuïdors i els seus efectes col·laterals, l’ús de la intel·ligència artificial en I+D+I, les internacionalització de les produccions en el context llatinoamericà o els protocols de producció post COVID19.
Xavier Ferrer.

PER A SABER-NE MÉS

 

 

NEWSLETTER CRÒNICA DEL CREABINAR SOBRE LA INDUSTRIA AUDIOVISUAL

Newsletter Crònica del Creabinar sobre la industria audiovisual_compressed

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


*